Review: Pianoles van Rene (René Knops)

De Pianoles van ReneDus jij wilt graag leren piano spelen maar ziet ook op tegen de lange lessen en altijd weer ergens naar toe moeten? Daar wil Rene Knops verandering in brengen met zijn online lesprogramma “Pianoles van Rene”. In deze review over “Pianoles van Rene” willen wij antwoord geven op vragen zoals: Wie is Rene Knops, Kun je echt piano leren spelen met deze lessen? Hoe goed zijn de lessen? Wat krijg ik allemaal wanneer ik dit product aanschaf?

Veel mensen vinden de piano een prachtig instrument maar denken dat het leren spelen van een piano onbereikbaar is. Dan is het volgen van een online les programma natuurlijk een perfecte manier om te beginnen. Je kunt de lessen op eigen tempo volgen en wanneer jij dat wil, dus de drempel om in te stappen is dan ook laag. Laten we snel kijken of dit programma daadwerkelijk ook jouw hiermee kan helpen.

Wie is Rene Knops

Natuurlijk is het fijn om te weten wie de man achter het product is dat je wilt gaan kopen. De verkoper van Pianoles van Rene is René Knops en hij is geboren in december 1971. Rene geeft al meer dan 20 jaar pianoles en is in 2003 zijn eigen muziekschool gestart genaamd “DEPIANO” gevestigd in Berkel-Enschot. Rene heeft de opleiding Klassieke piano gevolgd aan de Royal Schools of Music. René zelf speelt vaak als pianist bij het Popkoor Undercover en geeft ook soloconcerten.

Dit is René Knops

Je kunt dus wel zeggen dat René Knops de nodige ervaring heeft opgebouwd in zijn jaren als piano leraar. Hij heeft naast zijn studie Klassieke Piano ook nog een aantal sociale trainingen gevolgd. Dit vinden wij slim aangezien je met kennis alleen de lesstof niet goed kunt overbrengen op cursisten.

Is Rene Knops te vertrouwen?

Of René Knops te vertrouwen is kunnen we kort in zijn, volgens ons is René Knops zeker te vertrouwen. De passie, kennis en ervaring waarmee hij mensen wil leren piano spelen is mooi om te zien. Wij krijgen gelijk het gevoel dat je iemand voor je hebt die weet waar hij het over heeft. Inmiddels hebben ook al meer dan 10.000 cursisten zijn online training gevolgd en dat is natuurlijk ook niet voor niets.

Verder geeft hij op de web-site netjes al zijn contact informatie over zijn bedrijf zoals het KvK nummer, dit geeft ons ook altijd een vertrouwt gevoel. Daarnaast hebben we ook contact gezocht met René Knops en hij reageert ook netjes op vragen die wij hem sturen via de e-mail. Verder is er op de  web-site een mogelijkheid om te chatten met Rene.

Wat beloofd Rene Knops?

Je gaat zoals de titel van het product al doet vermoeden in deze online training leren om piano te spelen. Maar wat beloofd René Knops met zijn programma wanneer je dit gaat aanschaffen? Wij hebben de beloftes die René met zijn product maakt voor jouw samengevat:

• Jij gaat leren hoe de muziek die jij hoort in elkaar zit
  • Jij krijgt persoonlijke begeleiding. René beloofd dat hij altijd voor jouw klaar staat voor advies en feedback
  • René beloofd dat jij piano gaat leren spelen op gehoor en niet telkens op een blaadje hoeft te kijken
  • Jij gaat effectief akkoorden leren zodat je muziek makkelijk kunt ontcijferen.

Verder geeft René aan dat zijn online les programma nog een aantal grote voordelen heeft, ook deze hebben wij voor jouw samengevat:

• Duidelijk uitgelegd, stap-voor-stap programma
  • Heldere instructievideo’s
  • Jij kunt straks alles spelen wat je wilt
  • Muziek begrijpen, in plaats van naspelen
  • Het niveau is opbouwend, van beginner tot gevorderd pianist
  • Jouw progressie word bijgehouden
  • Het online programma is ontwikkeld door professionele muzikanten

Voor wie is Pianoles van Rene?

In deze review over “Pianoles van Rene” kijken wij ook voor wie deze online training bedoeld is. Het online programma heeft René ontwikkeld voor iedereen die wil leren piano spelen of beter wil leren piano spelen. In het begin had René verschillende programma’s voor beginners en gevorderden, hier moest je ook apart voor betalen. Nu heeft René deze lessen allemaal samengevoegd tot 1 programma en kun je deze als totaal aanschaffen.

Een tutorial in piano spelen

Dus er zitten modules in voor mensen die beginnen met piano spelen. Maar er zitten ook modules in voor mensen die al kunnen piano spelen en beter willen worden. Daarom is “Pianoles van René” een training voor jong en oud en beginners en gevorderden.

Pianoles van Rene kopen

Natuurlijk wil jij ook weten wat je allemaal kunt verwachten wanneer jij dit product gaat aanschaffen, wat krijg ik voor mijn geld? Uiteraard krijg jij toegang tot de online training van “Pianoles van Rene” waarin jij met behulp van de online lessen gaat leren om piano te spelen. Daarnaast krijg je ook toegang tot het forum waarin jij met andere cursisten kunt praten over dit piano spelen maar ook vragen kunt stellen. Dit vinden wij altijd een zeer waardevolle toevoeging aan een online programma.

De online training is in te delen in een viertal modules, deze modules zien er als volgt uit:

1. Module 1 is de beginners module. Hier leer jij de basis voor het spelen van de piano. De module bestaat uit 53 video’s en een aantal ondersteunende PDF documenten.
  2. Module 2 is voor gevorderde piano spelers. Deze module bestaat uit 30 video’s en ook weer een aantal ondersteunende PDF documenten.
  3. In module 3 ga jij pas leren noten lezen. Met behulp van 7 video’s en een aantal PDF documenten word jouw geleerd om snel noten te kunnen lezen.
  4. In de laatste module krijg jij een 60+ meespeel liedjes. Met behulp van video’s word jouw op een eenvoudige manier uitgelegd hoe je deze liedjes kunt naspelen.

Maar je krijgt bij aanschaf van “Pianoles van Rene” ook een aantal extra’s die jouw extra waarde kunnen geven aan de lessen. Hieronder vatten wij deze gratis bonus producten voor jouw samen.

11 tijdbesparende speeltechnieken

Het eerste bonus product zijn 11 video’s die jij gaat volgen waarmee jij de noodzakelijke kracht, snelheid, coördinatie en souplesse gaat ontwikkelen die nodig zijn voor het spelen van de piano.

3 belangrijke tips voor juiste houding, zitpositie, aanslag en vingerstand

Met behulp van deze tips beloofd René jouw dat je geen last gaat krijgen van blessures en pijnlijke klachten aan jouw vingers, handen of zelfs de rug.

Toegang tot maandelijkse LIVE webinars

Een zeer mooie toevoeging aan de online training van “Pianoles van Rene” zijn de Live webinars. Je krijgt toegang tot de maandelijkse webinars, workshops, trainingen en vraag/antwoord sessies. Dit kan jouw zeker gemotiveerd houden om door te gaan met de training.

3 tips over het spelen met pedalen en de juiste aanslag

In dit bonus product leer jij hoe je moet spelen met pedalen, dit geeft volgens René veel voordelen voor de speelmanier en klank. Ook laat hij jouw de meest gemaakte fouten zien zodat jij deze niet meer hoeft te maken.

De 12 meest voorkomende akkoorden

Zoals de titel het al zegt leer je hier de 12 meest voorkomende akkoorden. Je leert ze toe te passen op honderden bekende liedjes.

Dit zijn muziek akkoorden

5 technieken om noten te lezen als een pro

Hier leer je de geheime methode van René om direct 150% sneller noten te kunnen lezen als mensen die dit via de traditionele methode doen.

Pianoles van Rene review

Natuurlijk hebben wij ook gekeken in deze review over “Pianoles van Rene” hoe de kwaliteit van de online training is. Na aanschaf van de cursus krijg jij al bijna gelijk een welkoms e-mail waarin beschreven staat hoe jij jouw account kunt creëren. Eenmaal ingelogd valt gelijk op dat de web-site/forum gebruikt maakt van het Huddle systeem. Dit is een zeer prettig web-site systeem waarbij alles goed en overzichtelijk te vinden is.

Op de web-site heb je uiteraard ook toegang tot het cursus materiaal, ook dit is erg makkelijk te vinden. De video’s uit de cursus zitten erg prettig en goed in elkaar, je word aan de hand genomen door René en word overal doorheen geholpen. Wij hebben ook totaal geen ervaring met het spelen van de piano. Maar met de basis cursus van dit programma leer je echt alles wat je als beginner moet weten. Je proeft ook de passie en ervaring die René Knops heeft voor het spelen van de Piano en om deze kennis ook met jouw te delen.

Verder krijg jij naast de video’s ook toegang tot de ondersteunende PDF documenten en verwijst René geregeld naar een online artikel dat de theorie die behandeld word nog meer kracht bij zet. De PDF documenten zijn geen saaie stukken tekst waar je doorheen moet maar zitten praktisch in elkaar en boeien van begin tot eind.

Het is een ontzettend compleet product waarbij overal aan gedacht is, zowel voor de beginner als de gevorderde pianist. Wat ook een ontzettend fijne toevoeging is aan dit product is het communityforum waar je altijd terecht kunt met jouw vragen. En mocht je er hier toch niet helemaal uit komen staat René ook klaar om jouw vragen te beantwoorden. Wij spreken uit ervaring dat René snel en kundig antwoord geeft.

Klantervaringen van Pianoles van Rene

Natuurlijk moeten wij ook kijken wat andere cursisten te vertellen hebben over de “Pianoles van Rene”, anders zou dit niet echt een complete review zijn. Als wij gaan zoeken naar klant ervaringen op het internet hoeven wij niet lang te zoeken. Er zijn genoeg positieve ervaringen te vinden van mensen die ook de “Pianoles van Rene” hebben gevolgd. Wat mooi is om te zien is dat René ook op Facebook erg begaan is met zijn cursisten, hij heeft altijd tijd voor een reactie. En dit merk je ook in de dankbare berichten die cursisten posten die veelal aangeven dat ze niet hadden verwacht zo makkelijk piano te leren spelen.

Een klantervaringen van Pianoles van Rene

De prijs van Pianoles van Rene

Uiteraard is er ook gekeken naar de prijs van het product in deze review over “Pianoles van Rene”. Jij betaald een prijs van €197,- om toegang te krijgen tot de online lessen. Jij hebt ook de mogelijkheid om het in termijnen te betalen, dan betaal jij 3x een bedrag van €67,-. Je betaald dan heel iets meer maar het is dan wel verspreid over 3 maanden. Een leuke optie echter denken wij dat niet veel mensen hier gebruik van zullen maken.

De prijs van het product lijkt in eerste instantie wellicht wat hoog, echter als je kijkt wat jij er allemaal voor krijgt vinden wij de prijs/kwaliteit verhouding meer dan goed. Je krijgt toegang tot meerdere cursussen en hebt toegang tot webinars en een 24/7 communityforum. Het is een levenslange toegang en ook voert René regelmatig updates door.

En mocht je nou na aanschaf van de training/cursus niet tevreden zijn dan is er geen paniek. René Knops hanteert een 30 dagen niet-goed-geld-terug garantie zodat jij geen enkel risico loopt.

Eindoordeel van Pianoles van Rene

• René Knops doet wat hij beloofd
  • Prijs/Kwaliteit verhouding is erg goed
  • Ontzettend duidelijke video’s waarin je goed begeleid word
  • De Passie en ervaring van René Knops
  • Online community is een super goede toevoeging
  • Leren piano spelen in jouw eigen tijd

• Geen kunnen vinden

Als mensen vanuit een passie een curus of training gaan ontwikkelen dan is dit eigenlijk altijd een schot in de roos. En daar is “Pianoles van Rene” een ontzettend mooi voorbeeld van. René bied een ontzettend compleet product aan waarbij jij alle handvaten krijgt aangereikt om piano te leren spelen. En het mooie ervan is dat jij dit op jouw eigen tempo en in jouw eigen tijd kunt doen.

De cursus bestaat voornamelijk uit video lessen en word ondersteund door een aantal PDF artikelen. De video lessen zijn erg goed te volgen voor iemand die nog nooit piano heeft gespeeld en zijn praktisch opgezet. René neemt jouw aan de hand en laat jouw alles zien wat je nodig hebt om piano te leren spelen. Ook zit er een heel erg fijne community achter en staat René klaar voor eventuele vragen.

René Knops is iemand met ontzettend veel passie en ervaring als het aankomt op piano spelen. Dit zie je overal in terug als jij zijn lessen gaat volgen. René zit al jaren in het vak en speelt ook regelmatig in een band. Als muziekleraar heeft hij al jaren ervaring en heeft meer als 10.000 cursisten geholpen. Daarom is het ook niet vreemd dat er veel positieve reacties te vinden zijn over zijn cursus “Pianoles van Rene”.

Wij zijn ervan overtuigd dat jij met deze online cursus alle informatie en lessen krijgt om piano te leren spelen. Wij hopen daarom ook dat al jouw eventuele vragen beantwoord zijn in deze review over “pianoles van Rene”.

Pianoles van Rene
Review door Patrick op 08-08-2019