Recensie van “A Haunting in Venice”

In de uitdijende cinematische wereld van Kenneth Branagh’s interpretaties van Agatha Christie’s boeken, neemt “A Haunting in Venice” een speciale plaats in. Met sterrollen voor Michelle Yeoh en Jamie Dornan, verkent deze film de grenzen van het traditionele detectiveverhaal door een vleugje bovennatuurlijke spanning toe te voegen.

Het Plot

Tijdens zijn vervroegde pensionering wordt de beroemde privédetective Hercule Poirot opnieuw de wereld van mysterie ingetrokken. Ditmaal wordt hij geconfronteerd met zaken die gedreven worden door het occulte en schimmen die ‘s nachts rondwaren.

Branagh’s Ode aan Christie

Kenneth Branagh, wiens filmcarrière opmerkelijke interpretaties van Shakespeare’s werken kent, heeft opnieuw een meesterwerk afgeleverd. Na successen zoals “Murder on the Orient Express” en “Death on the Nile”, toont hij het publiek zijn visie op het Agatha Christie filmuniversum, en “A Haunting in Venice” is een schitterend voorbeeld daarvan. De film is gesitueerd in het naoorlogse Venetië, waar Poirot geniet van zijn pensioen. Echter, na een reeks mysterieuze moorden, wordt hij opnieuw het mysterie ingetrokken.

Acteerprestaties

Branagh’s weergave van Poirot is zowel boeiend als vernieuwend. Zijn acteertalent wordt verder benadrukt door de aanwezigheid van Kelly Reilly en Jamie Dornan, die beide een indrukwekkende performance neerzetten. Michelle Yeoh, wiens recente successen niet over het hoofd gezien kunnen worden, voegt een diepe laag toe aan het verhaal met haar overtuigende vertolking.

Conclusie

Hoewel “A Haunting in Venice” misschien geen grensverleggende bijdrage levert aan het genre van klassieke mysteries, biedt het zeker een boeiende en visueel aantrekkelijke ervaring, ondersteund door een bijna perfecte vertolking van Branagh. Of je nu in de stemming bent voor een vroeg Halloween-verhaal of simpelweg wilt genieten van een boeiend detectiveverhaal, deze film zal zeker indruk maken.